Konuşmasında elektrifikasyonun Türkiye’nin enerji stratejisinin kalbinde olduğunu belirten Bakan Bayraktar bu süreçte daha dirençli ve güvenilir bir iletim ve dağıtım şebekesine ihtiyaç olduğuna da dikkat çekti.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında Cumhurbaşkanlığı Yatırım ve Finans Ofisi, Bloomberg ve Energy Shift Capital’in ortak ev sahipliğinde düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’nda bir sunum yaptı.
Bakan Bayraktar, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum’un da iştirak ettiği etkinlikte uluslararası yatırımcılar ve finans dünyasının temsilcilerine Türkiye’nin enerji dönüşüm yol haritası ve yatırım planlarına ilişkin açıklamalarda bulundu.
Türkiye’nin yenilenebilir enerji alanındaki kurulu gücünün 126 Gigavat seviyesine yaklaştığını ve toplam kurulu içerisindeki payının %62’ye ulaştığını belirtti. Konuşmasında elektrifikasyonun Türkiye’nin enerji stratejisinin kalbinde olduğunu belirten Bakan Bayraktar katılımcılara bu süreçte daha dirençli ve güvenilir bir iletim ve dağıtım şebekesine ihtiyaç olduğuna da dikkat çekerek altyapıya 80 milyar dolarlık yatırım gerektiğini anlattı.
Kritik minerallerin enerji dönüşümünün bir parçası olduğunu vurgulayan Bakan Bayraktar, bu elementler olmadan karbonsuzlaştırma hedefine ulaşmanın neredeyse imkansız olduğunun altını çizerken, Eskişehir Beylikova’da dünyadaki en büyük nadir mineral rezervlerden birinin tespit edildiğini ve bu alanların geliştirilmeye çalışıldığını ve bu alanda tam bir değer zinciri oluşturmayı hedeflediklerini kaydetti.
Bakan Bayraktar Türkiye’nin mevcut ve yakında duyuracağı yeni projeler için 2035 yılına kadar 200 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı bulunduğunu da sözlerine ekledi.


